Guldägget till kampanjen “Om världen inte får se”

Om världen inte får se, vinnande kampanj för pressfrihet.

Kampanjen ”Om världen inte får se” vinner Guldägget i kategorin annonsering. Grymt arbete av Åkestam Holst som vanligt och fint samarbete med Pressbyrån och Expressen! Grattis alla!

Motiveringen lyder:
“Genom att ta bort det som väcker känslor i originalbilderna lyckas man skapa annonser som verkligen berör. Världen behöver se bilder som dom här och det behövs annonser som dom här för att påminna om det.”

”Återigen kul att vårt samarbete med våra yttrandefrihetsvänner belönar sig och vikten av oberoende journalistik och pressfrihet uppmärksammas. Stort tack till fotograferna Nick Ut, Nilufer Demir, Richard Drew och Jeff Widener som lånade ut sina historiska bilder”, säger vår ordförande Erik Halkjaer

Kampanjen lanserades på Pressfrihetens dag 3 maj 2019 och vann förra året även Grand Prix i Epica Awards.

Läs mer om kampanjen här